Wersje językowe
Bezpieczne zakupy
Producenci
Rzetelna Firma
Jak Wzmocnić Organizm Przed Chorobami 0
Jak Wzmocnić Organizm Przed Chorobami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Twoja odporność a zarazki.
Organizm każdego człowieka jest wyposażony w układ odpornościowy (limfocyty), który toczy bój z licznymi zarazkami. Problem zaczyna się wówczas gdy nasza odporność jest obniżona. Osłabiony układ immunologiczny przestaje skuteczne chronić nasz organizm przed działaniem czynników chorobotwórczych. Przemęczony organizm jest bardziej podatny na choroby. Przy osłabionym układzie bakterie, wirusy, grzyby czy pasożyty zaczynają się namnażać. Zarazki przenosimy miedzy innymi na rękach, zwłaszcza poprzez kontakt z zarażoną osobą lub zakażonymi powierzchniami. Mogą być one również przenoszone drogą powietrzną poprzez pyłki kurzu lub drogą kropelkową. Kiedy kaszlesz, kichasz czy mówisz drobne kropelki wydzieliny unoszą się w powietrzu i jeśli jesteś chory, stają się potencjalnie niebezpieczne dla drugiego człowieka przebywającego w pobliżu ciebie.


Czytaj także: Srebrna Woda Zastosowanie

Jak skutecznie wzmocnić odporność organizmu.
Już dziś pomyślmy o wzmocnieniu naszej odporności. Jest to tym bardziej ważne, gdy na całym świecie szaleje groźna dla naszego życia, zakaźna choroba COVID- 19. To od naszej odporności zależy czy przejdziemy tą chorobę łagodnie czy może
się to dla nasz skończyć tragicznie. Zdrowe odżywianie czyli zbilansowana dieta jaką stosujemy na co dzień ma istotne znaczenie przy wzmacnianiu naszej odporności. W ciągu dnia powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi niezbędnych witamin (A, C, B, D oraz E) a ich głównym źródłem są owoce i warzywa. Obfitują one w przeciwutleniacze (antyoksydanty), które walczą z wolnymi rodnikami. Są one zawarte głównie w pomidorach, marchwi, szpinaku, brokułach także w truskawkach czy porzeczkach. Warzywa i owoce możemy przemycić w pożywnych zupach – krem. Zupy potrafią być sycące i rozgrzewać organizm od środka. Możemy dodać do nich różne ostre przyprawy, np. pieprz cayenne, chili czy imbir. Ostre przyprawy mają właściwości bakteriobójcze i oczyszczające a to wzmacnia układ odpornościowy.

 

Czytaj także: Dobre zupy domowe

Nie zapominajmy również o nawodnieniu organizmu. Dorosła osoba powinna spożywać średnio około 1,5 do 2 litrów płynów każdego dnia, wliczając w to wodę pobraną z pokarmów (co daje 3-3,5 litra dziennie). 

 

Czytaj także: Woda w owocach i warzywach

Odporność zaczyna się w jelitach, dlatego postaw na kiszonki (kapusta kiszona, kiszone ogórki, kiszone buraki). Ich regularne spożywanie hamuje rozwój patogenów i stymuluje pozytywnie układ immunologiczny. Używki takie jak alkohol, papierosy czy kawa niszczą witaminy i mikroelementy, utrudniają ich przyswajalność. A doskonale wiemy że nasz organizm potrzebuje witamin do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Zastanów się czy nie warto znacznie ograniczyć takie używki lub całkowicie z nich zrezygnować dla własnego zdrowia i zdrowia swojej rodziny. Aż 20% pacjentów z koronawirusem, którzy wymagali hospitalizacji w USA, miało mniej niż 44 lata. Eksperci mają teorię, dlaczego tak wielu młodych ludzi wymagało specjalistycznej pomocy. Otóż palenie e-papierosów osłabia odporność przed zarażeniem koronawirusem *. 

Nasz system obronny jest ściśle powiązany z systemem nerwowym. Wypoczynek i relaks wpływa korzystnie na cały nasz organizm, natomiast stres i nerwy osłabiają jego odporność. Sytuacje stresowe powodują że w naszym organizmie dochodzi do produkcji kortyzonu. Jego większa ilość we krwi powoduje spadek komórek odpornościowych. Dlatego każdego dnia wygospodaruj sobie trochę czasu na odpoczynek i odprężenie. Możesz się wyciszyć po przez medytacje, jogę, ćwiczenia czy relaksujący masaż. Jakie są korzyści ze stosowania oliwki magnezowej?

wpływa na polepszenie ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia; 

 zmniejsza skurcze mięśni, łagodzi bolesność stawów;
 działa uspokajająco, poprawia jakość snu;
 łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego, łagodzi objawy menopauzy;
 magnez to kluczowy element równowagi hormonalnej w organizmie;
 zmniejsza napięcie i uczucie stresu.


Czytaj także: Oliwka magnezowa czyli jak w prosty sposób uzupełnić niedobór magnezu w organizmie

Sport i aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko infekcji nawet o 30% u osób w każdym wieku. Ćwiczenia możemy wykonywać w domu, zwłaszcza że obecnie jesteśmy zachęcani do tego aby pozostać w domach. Jeśli już musisz i masz taką możliwość wyjść na świeże powietrze, idź na krótki spacer, pobiegaj czy wsiądź na rower. Nie zapomnij o odpowiednim nawodnieniu swojego organizmu. Przed wyjściem z domu zabierz ze sobą szklaną butelkę, uzupełnij jonizowaną wodą z dodatkiem ulubionych owoców. Pamiętaj aby wysiłek fizyczny nie był zbyt intensywny. Ruch na świeżym powietrzu hartuje nasz organizm i przyczynia się do poprawy odporności. 

 

Czytaj także: Co zamiast plastikowych butelek

Bardzo istotnym elementem w podnoszeniu odporności naszego organizmu jest regularny sen. Naukowcy z Uniwersytetów Kalifornijskiego dowiedli, że odpowiednia długość snu jest niezbędna do zachowania dobrego zdrowia. Badacze wykazali, iż krótki sen obniża odporność organizmu, kilkukrotnie zwiększając ryzyko zachorowania na zwykłą infekcję wirusową. Osoby śpiące mniej niż 6 godzin na dobę są podatne na infekcje 4 razy bardziej, niż te, które śpią tylko godzinę dłużej * . Dorosły człowiek potrzebuje ok. 8 godzin snu na dobę. 


Żródło: https://www.rynekzdrowia.pl/Badania-i-rozwoj/Krotki-sen-obniza-odpornosc-organizmu,154743,11.html
https://www.o2.pl/artykul/koronawirus-palenie-e-papierosow-oslabia-odpornosc-przed-zarazeniem-6491390214219905a

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl